ד"ר קוסאי חאג` יחיא

מרצה וחוקר, מומחה להשכלה גבוהה וניידות סטודנטים בחו`ל בקרב הערבים בישראל.
מרצה בכיר במכללה האקדמית בית ברל וראש תכנית התואר השני בחינוך ומורשת ערבית בישראל במכללה האקדמית בישראל. השלים לימודי פוסט־דוקטורט בחוג לסוציולוגיה ולאנתרופולוגיה באוניברסיטת "גואלף" בקנדה ובחוג לסוציולוגיה ולאנתרופולוגיה באוניברסיטת תל אביב. מחקריו מתמקדים באקדמאים וההשכלה הגבוהה, הגירה ולימודים בחו"ל בקרב סטודנטים ערבים מישראל. כתב ופרסם ספרים ומאמרים בתחום ההשכלה הגבוהה וניידות הסטודנטים הערבים מישראל בחו"ל למטרת רכישת השכלה גבוהה.
בין ספריו: "חלום ומציאות: אקדמאים ערבים בוגרי אוניברסיטאות בגרמניה", שיצא לאור בהוצאת רמות; "ירדניזציה של ההשכלה הגבוהה בקרב הערבים בישראל" ב 2014 פרסם יחד עם ד"ר ח`אלד עראר ספר בנושא "הגירה וניידות סטודנטים ערבים מישראל בחו"ל", הספר יצא גם כן באנגלית ב 2016.
בנוסף על כך הוא מתמחה בחיי היומיום של הערבים בארץ ובתמורות ובשינויים החברתיים והתרבותיים בחברה הערבית בישראל.
עוד
עברית
אנגלית
ערבית
שפות
תל אביב
אזור מגורים
טייבה, המשולש
ישוב

ד"ר קוסאי חאג` יחיא

מרצה וחוקר, מומחה להשכלה גבוהה וניידות סטודנטים בחו`ל בקרב הערבים בישראל.
מרצה בכיר במכללה האקדמית בית ברל וראש תכנית התואר השני בחינוך ומורשת ערבית בישראל במכללה האקדמית בישראל. השלים לימודי פוסט־דוקטורט בחוג לסוציולוגיה ולאנתרופולוגיה באוניברסיטת "גואלף" בקנדה ובחוג לסוציולוגיה ולאנתרופולוגיה באוניברסיטת תל אביב. מחקריו מתמקדים באקדמאים וההשכלה הגבוהה, הגירה ולימודים בחו"ל בקרב סטודנטים ערבים מישראל. כתב ופרסם ספרים ומאמרים בתחום ההשכלה הגבוהה וניידות הסטודנטים הערבים מישראל בחו"ל למטרת רכישת השכלה גבוהה.
בין ספריו: "חלום ומציאות: אקדמאים ערבים בוגרי אוניברסיטאות בגרמניה", שיצא לאור בהוצאת רמות; "ירדניזציה של ההשכלה הגבוהה בקרב הערבים בישראל" ב 2014 פרסם יחד עם ד"ר ח`אלד עראר ספר בנושא "הגירה וניידות סטודנטים ערבים מישראל בחו"ל", הספר יצא גם כן באנגלית ב 2016.
בנוסף על כך הוא מתמחה בחיי היומיום של הערבים בארץ ובתמורות ובשינויים החברתיים והתרבותיים בחברה הערבית בישראל.
עוד

תחומי התמחות

אקדמיה השכלה גבוהה, החברה הערבית בישראל, לימודי אקדמאים של סטודנטים ערבים בחו`ל, תופעת הלימודים בירדן.

מה מניע אותי?

להשכלה הגבוהה בחברה הערבית בישראל משמעות חשובה הן מבחינה חברתית והן מבחינה כלכלית. היא נתפסת כאמצעי שיקדם את הניידות החברתית שלהם באופן אינדיבידואלי וכקבוצה. החברה הערבית מעודדת את הבנים לרכוש השכלה גבוהה הן בארץ והן בחו"ל אחרי שהחברה הפנימה את הקשר בין תואר אקדמי לבין מעמד חברתי מוביל וחשיבת ההשכלה הגבוהה כהון תרבותי.
המלצות