ד"ר אבתסאם מרעי-סרואן

מרצה לחינוך לגיל הרך, וחוקרת אלימות פוליטית ומשפחה.
ד"ר מרעי-סרואן בעלת תואר שלישי בעבודה סוציאלית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. בשנת 2016 זכתה בפרס וינר לעבודת דוקטורט מצטיינת, כשמחקרה עוסק בפרספקטיבות תרבותיות של ההתקשרות וסיכון בקרב משפחות בדואיות בכפרים הבלתי מוכרים בנגב. בעבודת המחקר שלה לתואר השני, "אנחנו....בין הפטיש לסדן", היא חקרה את חווית הפגיעה בבית במלחמת לבנון השנייה והשלכותיה על הפלסטינים בצפון הארץ.
כיום, היא מרצה ומדריכה פדגוגית בחוג לגיל הרך במכללת סכנין והמכללה הערבית בחיפה. כמו כן, מדריכת סטודנטים לתואר שני ומרצה אורחת באוניברסיטה העברית. בעבר, כיהנה בתפקידים שונים בתחום הגיל הרך כולל: ראשות החוג לגיל הרך במכללת סכנין, הוראה והדרכה במכללת גורדון ומכללת אורנים, רכזת גיל רך ונשים במתנ"ס אבו גוש, רכזת תוכנית הט"ף בירושלים, עוזרת מחקר והוראה בקורסי הכשרה למטפלות.
עוד
עברית
ערבית
שפות
צָפוֹן
אזור מגורים
חיפה
ישוב

ד"ר אבתסאם מרעי-סרואן

מרצה לחינוך לגיל הרך, וחוקרת אלימות פוליטית ומשפחה.
ד"ר מרעי-סרואן בעלת תואר שלישי בעבודה סוציאלית מהאוניברסיטה העברית בירושלים. בשנת 2016 זכתה בפרס וינר לעבודת דוקטורט מצטיינת, כשמחקרה עוסק בפרספקטיבות תרבותיות של ההתקשרות וסיכון בקרב משפחות בדואיות בכפרים הבלתי מוכרים בנגב. בעבודת המחקר שלה לתואר השני, "אנחנו....בין הפטיש לסדן", היא חקרה את חווית הפגיעה בבית במלחמת לבנון השנייה והשלכותיה על הפלסטינים בצפון הארץ.
כיום, היא מרצה ומדריכה פדגוגית בחוג לגיל הרך במכללת סכנין והמכללה הערבית בחיפה. כמו כן, מדריכת סטודנטים לתואר שני ומרצה אורחת באוניברסיטה העברית. בעבר, כיהנה בתפקידים שונים בתחום הגיל הרך כולל: ראשות החוג לגיל הרך במכללת סכנין, הוראה והדרכה במכללת גורדון ומכללת אורנים, רכזת גיל רך ונשים במתנ"ס אבו גוש, רכזת תוכנית הט"ף בירושלים, עוזרת מחקר והוראה בקורסי הכשרה למטפלות.
עוד

תחומי התמחות

רב-תרבותיות, התקשרות, זכויות ילדים, ילדים בסיכון, משפחות בדואים בכפרים הבלתי מוכרים בנגב, אלימות פוליטית, השלכות הריסת בתים והשלכות טראומה של מלחמה על משפחות ערביות.

מה מניע אותי?

השמעת "קולות מושתקים" של אוכלוסיות מוחלשות ומדוכאות, שסובלת מאי שוויון ואפליה, והדגשת הרלוונטיות של הקונטקסט ואת החשיבות של נקודת ראות מודעת הקשר, כולל מודעות להשפעות היסטוריות ופוליטיות ביחס לתיאוריות בתחומים של התפתחות הילד והורות.
המלצות