מומחה לשפה ובלשנות חברתית, מרצה וראש היחידה ללימודים מתקדמים במכללת בית ברל.
פרופסור אמארה, מומחה לשפה ובלשנות חברתית, מרצה במכללת בית ברל, וראש היחידה ללימודים מתקדמים, נולד בכפר זלפה במשולש הצפוני, ולמד מהתואר הראשון עד השלישי באוניברסיטת באר אילן.
הוא לימד מספר שנים באוניברסיטת באר אילן, בחוגים למדעי מדינה ואנגלית, ושימש כמרצה אורח באוניברסיטת תל אביב, ובעוד מספר אוניברסיטאות באירופה וארה`ב.
תחומי המחקר של פרופ׳ אמארה כוללת הוראת שפה, שפה ומדיניות, בלשנות חברתית, שפה ופוליטיקה, וזהויות קולקטיביות, הוא פירסם יותר מ 10 ספרים בתחומים אלה, בנוסף לעשרות מחקרים ומאמרים מדעיים בערבית, עברית ואנגלית.
פרופ׳ אמארה פועל להעצמת החברה האזרחית בישראל ובחברה הערבית, הוא ייעץ וליווה פרויקטים חברתיים ומוסדות ציבוריים רבים במיוחד בתחומי החינוך, הוא כיהן כיו`ר הראשון למועצה הפדגוגית הערבית, במסגרת ועדת המעקב לענייני הציבור הערבי, הוא אחד ממייסדי המרכז `דיראסאת` המרכז הערבי לחקר זכויות ומדיניות, וכיום ממלא תפקיד המנהל האקדמי ליחידת המחקר במרכז, ויו`ר שותף לועד המנהל של ארגון סיכוי.
מומחה לשפה ובלשנות חברתית, מרצה וראש היחידה ללימודים מתקדמים במכללת בית ברל.
פרופסור אמארה, מומחה לשפה ובלשנות חברתית, מרצה במכללת בית ברל, וראש היחידה ללימודים מתקדמים, נולד בכפר זלפה במשולש הצפוני, ולמד מהתואר הראשון עד השלישי באוניברסיטת באר אילן.
הוא לימד מספר שנים באוניברסיטת באר אילן, בחוגים למדעי מדינה ואנגלית, ושימש כמרצה אורח באוניברסיטת תל אביב, ובעוד מספר אוניברסיטאות באירופה וארה`ב.
תחומי המחקר של פרופ׳ אמארה כוללת הוראת שפה, שפה ומדיניות, בלשנות חברתית, שפה ופוליטיקה, וזהויות קולקטיביות, הוא פירסם יותר מ 10 ספרים בתחומים אלה, בנוסף לעשרות מחקרים ומאמרים מדעיים בערבית, עברית ואנגלית.
פרופ׳ אמארה פועל להעצמת החברה האזרחית בישראל ובחברה הערבית, הוא ייעץ וליווה פרויקטים חברתיים ומוסדות ציבוריים רבים במיוחד בתחומי החינוך, הוא כיהן כיו`ר הראשון למועצה הפדגוגית הערבית, במסגרת ועדת המעקב לענייני הציבור הערבי, הוא אחד ממייסדי המרכז `דיראסאת` המרכז הערבי לחקר זכויות ומדיניות, וכיום ממלא תפקיד המנהל האקדמי ליחידת המחקר במרכז, ויו`ר שותף לועד המנהל של ארגון סיכוי.
בלשנות חברתית בזיקה לשפות האנגלית, הערבית והעברית; זהות קולקטיבית: שפה וזהות, שפה ומגדר; דו-לשוניות; חינוך לשוני, מדיניות לשונית, חברה משותפת ויחסי ערבים ויהודים במדינה.
מה מניע אותי?
לתרום מהידע האקדמי שלי כדי להביא לשינוי חברתי. החלום שלי הוא היווצרותו של מרחב משותף, בטוח, אמיתי ושוויוני, ולחיות בחברה פלורליסטית שנותנת שוויון הזדמנויות לכולם, ודוגלת בצדק חברתי.